دنده مخروطی چیست؟ خرید و قیمت دنده مخروطی

دنده مخروطی

دنده مخروطی چیست؟ مفهوم مهم در چرخ دنده ها سطح گام و زاویه گام است. سطح گام چرخ دنده، سطح خیالی بدون دندانه ای است که با میانگین گیری از قله ها و دره های تک دندانه ها خواهید داشت. سطح گام یک چرخ دنده معمولی به شکل یک استوانه است. زاویه گام چرخ دنده، زاویه بین سطح گام و محور است. برای خرید و سفارش دنده مخروطی با رها گیربکس تماس حاصل نماید. رها گیربکس ارائه دهنده انواع گیربکس صنعتی در ایران است.

آشناترین انواع چرخ دنده های مخروطی دارای زوایای گام کمتر از 90 درجه هستند و بنابراین مخروطی شکل هستند. این نوع چرخ دنده های مخروطی خارجی نامیده می شود زیرا دندانه های چرخ دنده به سمت بیرون هستند. سطوح گام چرخ دنده های مخروطی خارجی مشبک با محور چرخ دنده هم محور هستند. راس دو سطح در نقطه تلاقی محورهای شفت قرار دارند.

استفاده از چرخدنده مخروطی واقعی حتی از هر قطعه یدکی دیگری برای قابلیت اطمینان محور اهمیت بیشتری دارد. چرخ دنده های مخروطی که دارای زوایای گام بیشتر از نود درجه هستند دارای دندانه هایی هستند که به سمت داخل هستند و به آنها چرخ دنده های مخروطی داخلی می گویند.

چرخ دنده های مخروطی که دارای زاویه گام دقیقاً 90 درجه هستند دارای دندانه هایی هستند که به موازات محور به سمت بیرون آمده و شبیه نقاط روی یک تاج هستند. به همین دلیل به این نوع دنده اریب، دنده تاجی می گویند.

bevel-and-miter-gears

دنده مخروطی چیست؟

چرخ دنده مخروطی یک عنصر ماشین دوار دندانه دار است که برای انتقال انرژی مکانیکی یا نیروی شفت بین شفت هایی که عمود یا با زاویه متقاطع هستند استفاده می شود. این منجر به تغییر در محور چرخش توان شفت می شود. جدای از این عملکرد، چرخدنده های مخروطی همچنین می توانند گشتاور را افزایش یا کاهش دهند در حالی که اثر معکوس بر سرعت زاویه ای ایجاد می کنند. برای مطالعه مقاله محاسبه گشتاور گیربکس کلیک کنید.

bevel-gear-cones

یک چرخ دنده اریب را می توان به عنوان یک مخروط کوتاه تصور کرد. در سمت جانبی آن، دندان هایی که آسیاب شده اند با مجموعه دندانه های خود با چرخ دنده های دیگر به هم متصل می شوند. دنده ای که نیروی شفت را منتقل می کند، چرخ دنده راننده نامیده می شود، در حالی که دنده ای که قدرت در آن منتقل می شود، دنده محرک نامیده می شود. تعداد دندانه های راننده و دنده محرک معمولاً برای ایجاد مزیت مکانیکی متفاوت است. نسبت بین تعداد دندانه های چرخدنده به چرخ دنده راننده به عنوان نسبت دنده شناخته می شود، در حالی که مزیت مکانیکی نسبت گشتاور خروجی به گشتاور ورودی است. این رابطه با معادله زیر نشان داده می شود:

نسبت گشتاور خروجی به گشتاور ورودی

MA مزیت مکانیکی، τb و τa گشتاور، rb و ra شعاع، و Nb و Na به ترتیب تعداد دندانه‌های دنده‌های محرک و راننده هستند. از معادله می توان دریافت که افزایش تعداد دندانه های چرخ دنده رانده، گشتاور خروجی بیشتری تولید می کند.

از سوی دیگر، ایجاد مزیت مکانیکی بزرگتر، سرعت خروجی دنده رانده را کاهش می دهد. توجه داشته باشید که چرخدنده های مخروطی معمولاً یک مجموعه جفتی هستند و نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. چرخ دنده‌های مخروطی به دلیل انتقال ذاتی بارهای رانشی و شعاعی به روشی خاص مونتاژ می‌شوند، برخلاف چرخ دنده‌های خار که عمدتاً فقط بارهای شعاعی را منتقل می‌کنند. همه چرخ دنده های مخروطی برای بهترین عملکرد در موقعیت بهینه مونتاژ می شوند. درمورد شافت هزار خاری بیشتر بدانید.

bevel-gear-pair

کارایی چرخ دنده مخروطی چیست؟

راندمان به عنوان نسبت توان خروجی به توان ورودی تعریف می شود. توجه داشته باشید که این با مزیت مکانیکی متفاوت است، که مربوط به تقویت نیروها یا گشتاورها با قربانی کردن سرعت است. هنگامی که صحبت از چرخ دنده های مخروطی به میان می آید، از دست دادن قدرت در حین انتقال به اصطکاک ناشی از لغزش بین سطوح دندانه ها و بارهای وارد شده به یاتاقان ها یا محفظه نسبت داده می شود. کارایی انواع چرخدنده های مخروطی در مقایسه با انواع دیگر در جدول زیر خلاصه شده است.

Type of GearApproximate Range of EfficiencyType of Load Imposed in Bearings
Straight Bevel Gear97 – 99.5%Radial and thrust
Spiral Bevel Gear97 – 99.5%Radial and thrust
Zerol Bevel Gear97 – 99.5%Radial and thrust
Hypoid Bevel Gear90 – 98%Radial and thrust
External Spur Gears97 – 99.5%Radial
Internal Gears97 – 99.5%Radial
Worm Gear50 – 90%Radial and thrust
common-types-of-gears

انواع چرخ دنده های مخروطی چیست؟

انواع مختلفی از چرخ دنده های مخروطی وجود دارد که بر اساس مشخصات دندانی و جهت آنها طبقه بندی می شوند. انواع پیچیده‌تر، مانند چرخ‌دنده‌های مخروطی مارپیچی و هیپووئید، ناشی از توسعه بیشتر فرآیندهای تولید مانند ماشین‌کاری CNC است.

چرخ دنده های مخروطی مستقیم

چرخدنده مخروطی مستقیم ساده ترین شکل چرخ دنده مخروطی است. دندانه ها در یک خط مستقیم قرار دارند که در صورت کشیده شدن در محور چرخ دنده قطع می شوند. ضخامت دندان ها مخروطی است و قسمت بیرونی یا پاشنه دندان بزرگتر از قسمت داخلی یا انگشت پا می شود. چرخدنده های مخروطی مستقیم خطوط تماس آنی دارند که تحمل بیشتری را در نصب امکان پذیر می کند. نقطه ضعف استفاده از این نوع لرزش و نویز است. این چرخ دنده های مخروطی مستقیم را به برنامه های بارگذاری با سرعت کم و استاتیک محدود می کند. کاربرد رایج چرخ دنده‌های مخروطی CA سیستم‌های دیفرانسیل در وسایل نقلیه خودرویی است. گیربکس مخروطی چیست؟

ساخت چرخ دنده های مخروطی مستقیم ساده ترین است. اولین روش ساخت برای تولید یک چرخدنده مخروطی مستقیم با استفاده از یک رنده با سر شاخص است. روش‌های تولید کارآمدتری پس از معرفی سیستم‌های Revacycle و Coniflex که توسط Gleason Works به کار گرفته شده‌اند، ساخته شده‌اند.

چرخ دنده های مارپیچی

چرخ دنده مخروطی مارپیچی پیچیده ترین شکل چرخدنده مخروطی است. دندانه‌های چرخ‌دنده‌های مارپیچی، برخلاف جهت دندانه‌های چرخ‌دنده‌های مخروطی، منحنی و مورب هستند. این منجر به همپوشانی بیشتر بین دندان‌ها می‌شود که باعث درگیری تدریجی و جدا شدن آن در تماس با دندان می‌شود. این نرمی بهبود یافته منجر به حداقل لرزش و سر و صدای تولید شده در حین کار می شود. همچنین، به دلیل اشتراک بار بیشتر از دندانه های بیشتر در تماس، چرخ دنده های مخروطی مارپیچی ظرفیت بار بهتری دارند. این به آنها اجازه می دهد در مقایسه با چرخدنده های مخروطی مستقیم با همان ظرفیت کوچکتر باشند.

spiral-bevel-gear-set

یکی از معایب چرخ دنده های مخروطی مارپیچی، بار رانش بیشتر است که به بلبرینگ های گران تری نیاز دارد. معمولاً برای مجموعه‌های چرخ دنده‌های مخروطی مارپیچی به یک یاتاقان محوری عنصر نورد نیاز است. همچنین چرخ دنده های اریب مارپیچی در مجموعه های همسان ساخته می شوند. مجموعه دنده های مختلف با طراحی یکسان قابل تعویض نیستند مگر اینکه ساخته شده باشند تا عمداً قابل تعویض باشند. مجموعه چرخدنده های اریب مارپیچی به دو صورت راست یا چپ ساخته می شوند.

دندانه های چرخ دنده مخروطی مارپیچی معمولاً توسط ماشین های چرخ دنده شکل می گیرند که بعداً به طور عمیق مورد بحث قرار خواهد گرفت. این فرآیند دقت و پرداخت بالایی را ایجاد می کند. همچنین لپینگ برای تکمیل دندان ها و بیشتر به دست آوردن بلبرینگ دندان مورد نظر انجام می شود. برای آشنایی با لپینگ کردن دنده ها کلیک کنید.

چرخ دنده های مخروطی زیرول

این نوع یک تغییر دنده مخروطی مستقیم است که توسط Gleason Works علامت تجاری دارد. چرخدنده های مخروطی زیرول دارای دندانه های خمیده در جهت طولی هستند. این چرخ دنده ها نیز تا حدودی شبیه چرخ دنده های مخروطی مارپیچی هستند. تفاوت آنها در زاویه مارپیچ است. انواع زیرول دارای زوایای مارپیچی 0 درجه هستند، در حالی که انواع مارپیچی دارای 35 درجه هستند.

zerol-bevel-gear

مانند چرخ دنده های مخروطی مستقیم، انواع زیرول بارهای رانش بیش از حد تولید نمی کنند. بنابراین می توان از یاتاقان های تماس ساده استفاده کرد. انواع زیرول را می توان با چرخ دنده های مخروطی مستقیم بدون تغییر محفظه یا یاتاقان ها جایگزین کرد. علاوه بر این، به دلیل انحنای خود، دندانه‌های چرخ‌دنده مخروطی زیرول دارای عملکرد همپوشانی جزئی مشابه چرخ دنده‌های مارپیچی هستند. این باعث می شود که چرخ دنده ها نرم تر از چرخدنده های مخروطی مستقیم حرکت کنند.

دندانه های چرخ دنده مخروطی زیرول توسط یک برش آسیاب دوار تولید می شوند. انحنای این کاتر باعث ایجاد انحنای طولی دندان می شود. چرخ دنده‌های مخروطی زیرول با دقت بالایی ساخته می‌شوند که اغلب با ساییدن یا آسیاب کردن تمام می‌شوند.

چرخ دنده های مخروطی هیپوید

چرخ دنده مخروطی هیپووئید نوع خاصی از چرخ دنده های مخروطی است که در آن محورهای محورها متقاطع و یا موازی نیستند. فاصله بین دو محور چرخ دنده را افست می گویند. دندانه های چرخ دنده های مخروطی هیپووئید مارپیچ مانند چرخ دنده های مخروطی مارپیچی هستند. یک چرخدنده مخروطی هیپووئید که بدون افست طراحی شده است، به سادگی یک چرخ دنده مخروطی مارپیچ است. ساخت و شکل دهی انواع هیپووئید مشابه چرخ دنده های مخروطی مارپیچی است.

به دلیل آفست، زاویه مارپیچ چرخ دنده کوچکتر (پینیون) یک مجموعه چرخ دنده مخروطی هیپووئید را می توان بزرگتر از قطر مارپیچ چرخ دنده بزرگتر ساخت. نسبت تعداد دندانه‌های چرخ دنده‌ها با نسبت قطر گام آنها یا قطر عملی تئوری چرخ دنده نسبت مستقیمی ندارد. این امکان تطبیق پینیون های بزرگتر را با اندازه خاصی از چرخدنده رانده فراهم می کند و پینیون را قوی تر می کند و به آن امکان می دهد نسبت تماس بالاتری با دنده بزرگتر داشته باشد. به نوبه خود، دنده هیپووئید اجازه دارد گشتاور بیشتری را منتقل کند و در نسبت دنده های بالاتر کار کند. همچنین، با آفست کافی، می توان بلبرینگ ها را در دو طرف چرخدنده ها قرار داد زیرا محور آنها متقاطع نیستند. با این حال، مبادله کاهش بهره وری با افزایش افست است.

دنده های هیپوید در مقایسه با چرخ دنده های مارپیچی نرم تر و با حداقل لرزش کار می کنند. با این حال، نقطه ضعف استفاده از چرخ دنده های هیپووئید، جدای از موضوع کارایی فوق، میزان لغزش بالایی است که در سطح دندان ها انجام می شود. این بدان معناست که باید از روغن های روان کننده مخصوص استفاده شود. دری بغل گیربکس چیست؟

چرخ دنده های مخروطی میتر

این یک نوع دنده مخروطی با نسبت دنده 1:1 است، به این معنی که چرخ دنده های راننده و رانده شده دارای تعداد دندانه های یکسانی هستند. از آنجایی که چرخدنده میتر هیچ مزیت مکانیکی ایجاد نمی کند، عملکرد این نوع به تغییر محور یا چرخش محدود می شود. معمولا چرخ دنده های میتر دارای محورهایی هستند که به صورت عمود بر هم قطع می شوند. در برخی از مجموعه ها، شفت ها به گونه ای تراز شده اند که در هر زاویه ای قطع شوند. این چرخ دنده ها به عنوان چرخدنده های مخروطی زاویه ای شناخته می شوند. زوایای محور چرخ دنده های مخروطی میتر زاویه ای می تواند از 45 درجه تا 120 درجه باشد. برش های دندانه های دنده مخروطی میتر می تواند مستقیم، مارپیچ یا زیرول باشد.

miter-bevel-gears

هندسه و اصطلاحات

برای درک بهتر چرخ دنده ها و سیستم های دنده، ابتدا باید به اصطلاحات نگاه کرد. در زیر برخی از اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف چرخ دنده ها و مشخصات دندانی آنها آورده شده است. اینها برای همه انواع چرخدنده ها، نه تنها چرخ دنده های مخروطی، قابل استفاده هستند.

پینیون
چرخ دنده مخروطی کوچکتر در مجموعه چرخ دنده اریب.

دنده
چرخدنده مخروطی بزرگتر در مجموعه دنده اریب.

گام صدا
گام دایره ای که به آن گام دایره ای نیز می گویند، فاصله یک نقطه روی دندان تا نقطه مربوط به دندان مجاور روی همان چرخ دنده است.

قطر گام
قطر دایره زمین. این یک بعد طراحی از پیش تعریف شده است که در آن سایر مشخصات دنده مانند ضخامت دندانه، زاویه فشار و زوایای مارپیچ تعیین می شود.

گام قطری
نسبت تعداد دندانه ها و قطر گام.

زاویه گام
زاویه بین سطح سطح زمین و محور شفت.
سطح زمین
مخروط کوتاه تخیلی که قطر پایه آن دایره گام است.

زاویه فشار
یک مقدار از پیش تعریف شده که با زاویه بین خط نیروی دندانه های مشبک و خط مماس بر دایره گام در نقطه تماس توصیف می شود. چرخدنده ها برای مش بندی باید زاویه فشار یکسانی داشته باشند. زاویه فشار توصیه شده برای چرخ دنده های مخروطی مستقیم 20 درجه است.

زاویه شفت
یک مقدار از پیش تعیین شده که زاویه بین محورهای محرک و محرک را مشخص می کند.

الحاقیه
طرح کلی بالای دندانه های چرخ دنده.

دندوم
طرح زیرین دندانه های چرخ دنده.

عمق کل
فاصله شعاعی بین دایره های ضمیمه و دنده یک چرخ دنده. توجه داشته باشید که دندانه های یک چرخ دنده مخروطی کمی مخروطی هستند، بنابراین، عمق کل در طول دندان ثابت نیست. به همین دلیل، به جای دایره های ضمیمه و دندندوم برای توصیف دندان ها از زوایای ضمیمه و دندندوم استفاده می شود.

زاویه ضمیمه
زاویه بین صورت سطح بالایی دندان ها، یا زمین بالا، و سطح زمین.

زاویه دندوم
زاویه بین سطح پایینی دندانها یا زمین پایین و سطح زمین.

عمق مخروطی
تغییر در عمق دندان در امتداد صورت، عمود بر سطح زمین اندازه گیری می شود.

باریک شدن عرض فضا
تغییر عرض فضا در امتداد صورت، بر روی سطح زمین اندازه گیری می شود.

مخروطی ضخامت
تغییر ضخامت دندان در سطح زمین اندازه گیری می شود.

عمق کار
عمق کل دندان ها به اضافه مقدار کلیرانس.

فرایند ساخت جرخ دنده مخروطی

چهار روش اصلی برای ساخت چرخ دنده وجود دارد. اینها برش فلز، ریخته گری، شکل دهی و متالورژی پودر هستند. برش فلز به دلیل دقت ابعادی آن پرکاربردترین فرآیند است. دو مورد دوم، ریخته‌گری و شکل‌دهی، در شرایط خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند- برای مثال، تولید یک چرخ دنده بزرگ از طریق ریخته‌گری، که با ریخته‌گری نزدیک‌تر به شکل نهایی، هزینه‌های ماشین‌کاری را کاهش می‌دهد. شکل دیگری از ریخته گری که به قالب تزریقی معروف است برای ساخت چرخدنده های پلاستیکی استفاده می شود.

از سوی دیگر، شکل دهی می تواند به شکل کشش سرد یا آهنگری باشد. کشش سرد شامل یک استوک است که در یک سری قالب ها کشیده شده یا اکسترود می شود تا شکل چرخ دنده را تشکیل دهد. فورجینگ استوک را بر روی قالب ها با پیکربندی دندان مورد نظر فشار می دهد. به دلیل سخت شدن کار از طریق تغییر شکل مداوم، چرخدنده به دست آمده سخت تر است، با جریان دانه های منحنی تر.

gear-hob

برش دنده را می توان به چهار طبقه بندی دیگر که در زیر خلاصه می شود تقسیم کرد.

  • ابزار رزوه ای دوار: hobbing، مولد
  • ابزار چرخشی و رفت و برگشتی: شکل دادن، تراشیدن، تولید
  • چرخ دیسک چرخان: فرز، سنگ زنی فرم، سنگ زنی نخ
  • ابزار حرکت خطی: سوراخ کردن، مشت زدن

به دلیل شکل مخروطی که منجر به کاهش عمق و عرض می شود، نمی توان همه تکنیک ها را برای چرخ دنده های مخروطی به کار برد. برای برش دنده های مخروطی، تکنیک های برش فلز را می توان به دو دسته تقسیم کرد: فرز صورت و فرز صورت.

Hobbing صورت

Face hobbing یک فرآیند تولید چرخ دنده نمایه سازی مداوم است. این شامل گروه هایی از تیغه های برش است که تمام دندان ها را به تدریج تا رسیدن به عمق مورد نظر برش می دهند. همانطور که یک گروه تیغه یک دندان را برش می دهد، گروه تیغه بعدی وارد فضای دندان بعدی می شود. ابزار برش و قطعه کار به طور همزمان می چرخند.

فرز صورت

فرز صورت یک روش نمایه سازی تکی است که در آن چرخ یا ابزار برش برای برش یک فضای دندان تغذیه می شود و سپس به محل دندان بعدی نمایه می شود. ابزار برش و قطعه کار برای انجام برش با هم هماهنگ می شوند. هر دندان آسیاب می شود تا تمام دندان ها به عمق مورد نیاز بریده شوند. فرز صورت را می توان توسط دستگاه تراش دو ابزار، تیغه دوار دوار، برش آسیاب تک ردیفی یا ماشین های فرز پنج محوره CNC انجام داد.

متالورژی پودر

متالورژی پودر فرآیندی است که در آن پودرهای فلزی به محصولات یا مواد تبدیل می شوند. در ابتدایی ترین شکل آن، این امر با پودر کردن ماده مورد نظر به پودر، فشرده سازی پودر به شکل قالب و سپس تف جوشی به دست می آید. این فرآیند تولید به دلیل این واقعیت است که فرآیندهای حذف فلز اغلب برای تکمیل ثانویه مورد نیاز نیست، که منجر به ضایعات کمتر و در نتیجه هزینه کمتر می شود. چرخ دنده هایی که در این فرآیند ایجاد می شوند به دلیل ماهیت متخلخل طبیعی سبک تر هستند و صدای کمتری تولید می کنند.

از چرخدنده مخروطی کجا استفاده میشود؟

چرخ دنده های مخروطی در خودروها


محبوب ترین کاربرد چرخ دنده های مخروطی در دیفرانسیل یک وسیله نقلیه خودرویی است. دیفرانسیل بخشی از مجموعه محور جلو یا عقب است که به چرخ ها اجازه می دهد با سرعت های مختلف بچرخند. این به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا با حفظ هندلینگ و کشش، پیچ ها را بپیچد. میل محرک به مجموعه دنده هیپووئیدی متصل است که از یک پینیون و یک چرخ دنده حلقه تشکیل شده است. چرخ دنده حلقه ای با سایر چرخ دنده های مخروطی در یک قطار دنده سیاره ای به حامل نصب می شود. درمورد اجزای گیربکس صنعتی بیشتر بدانید.

چرخ دنده های مخروطی در تجهیزات سنگین

چرخدنده های مخروطی توسط تجهیزات سنگین یا برای نیروی محرکه مانند سیستم دیفرانسیل خودرو یا برای واحدهای کمکی استفاده می شود.

Bevel Gears در هوانوردی

چرخ دنده های مخروطی در صنعت هوانوردی برای سیستم های انتقال قدرت هلیکوپترها و درایورهای گیربکس لوازم جانبی هواپیما استفاده می شود.

چرخدنده های مخروطی در تجهیزات کارخانه های صنعتی

نمونه ای از تجهیزات کارخانه های صنعتی که از چرخ دنده های مخروطی استفاده می کنند فن های برج خنک کننده هستند. موتور معمولاً در عرشه برج خنک کننده با محور شفت به صورت افقی نصب می شود. مجموعه گیربکس سرعت را کاهش می دهد و گشتاور را افزایش می دهد و در عین حال محور چرخش را به صورت عمودی تغییر می دهد.

چرخ دنده های مخروطی در گیربکس دریایی

چرخدنده های مخروطی معمولاً در انتقال دریایی به عنوان بخشی از درایو عقب استفاده می شوند. دو دنده مخروطی بین موتور و پروانه استفاده می شود.

جمع بندی

  • چرخ دنده های مخروطی عناصر چرخشی ماشین هستند که برای انتقال نیروی مکانیکی بین دو محور متقاطع، عمود یا زاویه دار استفاده می شوند. جدا از تغییر محور چرخش، چرخ دنده های مخروطی می توانند با افزایش گشتاور خروجی مزیت مکانیکی نیز ایجاد کنند.

  • با این حال، ایجاد یک مزیت مکانیکی، سرعت زاویه‌ای شفت محرک را کاهش می‌دهد. بنابراین می توان از چرخ دنده های مخروطی به عنوان مکانیزم کاهش سرعت نیز استفاده کرد.
    راندمان نسبت بین توان خروجی و توان ورودی است. اتلاف نیرو از چرخ دنده های مخروطی بیشتر به دلیل اصطکاک ناشی از تماس لغزشی است. سپس به صورت گرما دفع می شود که معمولاً توسط روغن های روان کننده از بین می رود.

  • چرخ دنده های مخروطی بر اساس مشخصات دندان و جهت طبقه بندی می شوند. انواع چرخدنده های مخروطی مستقیم، مارپیچ، زیرول و هیپووئید می باشد.
    راندمان چرخ دنده های مخروطی از 97 تا 99.5 درصد متغیر است، به جز چرخ دنده های مخروطی هیپووئید – با راندمان 90-98 درصد. افست بزرگتر دنده هیپووئید باعث کاهش بیشتر کارایی می شود.

  • اصطلاحات زیادی برای توصیف چرخ دنده ها استفاده می شود. مهمترین موارد برای چرخدنده های مخروطی عبارتند از: قطر گام، زاویه فشار، زاویه شفت و تعداد دندانه ها. اینها مقادیر کلیدی هستند که هندسه چرخ دنده را مشخص می کنند.

  • سه روش اصلی برای ساخت چرخ دنده ها وجود دارد: برش، ریخته گری و شکل دهی. در بین این سه، برش بیشترین استفاده را دارد. از متالورژی پودر نیز استفاده می شود.
    برش دنده بیشتر به چندین روش تقسیم می شود. یکی با استفاده از یک ابزار چرخشی رزوه ای مانند یک اجاق گاز است. بعد استفاده از یک ابزار برش دوار یا رفت و برگشتی است که با چرخ دنده جفت می شود. سوم، برش با استفاده از چرخ دیسکی دوار همانطور که در فرآیندهای آسیاب دیده می شود. در نهایت برش دنده با استفاده از شکل دهنده خطی یا ابزار برش است.

  • محبوب ترین کاربرد Bevel Gear دیفرانسیل خودرو است. این امر نه تنها در وسایل نقلیه خودرویی، بلکه در تجهیزات سبک و سنگین نیز دیده می شود. کاربردهای اصلی دیگر در صنایع هوایی و دریایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *