تعمیر گیربکس صنعتی اصفهان

تعمیر گیربکس صنعتی

تعمیر گیربکس صنعتی امروزه به یکی از مهمترین مراحل سرویس دهی و نگهداری از گیر بکس ها تبدیل شده است . بدین گونه که اگر یک گیربکس صنعتی به صورت دوره ای بازرسی فنی بشود و به خوبی سرویس دهی شود در اکثر موارد تعمیر آن هزینه زیادی در بر نخواهد داشت . بازرسی و نگهداری تجهیزات مکانیکی اصول مختلفی دارد که ما در این مقاله به شرح آن خواهیم پرداخت. ما تعمیرات گیربکس های صنعتی زیادی را برای مشتریان خود انجام داده ایم که اغلب مقرون به صرفه تر از خرید یک چرخدنده جدید است. بعضی اوقات فقط کمی تعمیر لازم است تا چرخ دنده های شما دوباره به کار بیفتند . شاید با یک روغن کاری سطحی عیوب بر طرف شود . در موارد دیگر تعمیرات کامل یا تعویض اجزاء شامل چرخ دنده ها یا شفت ها لازم است . مجموعه ما ارائه دهنده خدمات بهترین گیربکس صنعتی می‌باشد که آماده خدمت رسانی به شما هستیم . برای خرید گیربکس صنعتی با رهاگیربکس تماس حاصل نمایید.

در این مقاله درمورد موارد زیر صحبت خواهیم کرد.تعمیر گیربکس صنعتی . تعمیر گیربکس صنعتی اصفهان.

 تعمیرات انواع گیربکس صنعتی

  • تعمیر گیربکس خورشیدی
  • تعمیر گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم
  • تعمیر گیربکس حلزونی
  • تعمیر گیربکس آویز یا شافت موازی
  • تعمیر گیربکس کرانویل یا شافت بغل (بغل گیربکس)
  • تعمیرگیربکس سایکلو
  • تعمیر گیربکس دور متغیر
  • تعمیر و اورهال گیربکس صنعتی

انواع نویز انتقال در گیربکس

  • نویز ممتد یا کشنده: می تواند به دلیل ضربه درگیری یا تماس یاتاقانی باشد.
  • نویز خیلی تند (تلق تلق کردن): می تواند به دلیل شل بودن قطعات گیربکس باشد.
  • نویز درگیری: ناشی از درگیری میان دنده ها است.
  • نویز یاتاقان ها: به علت مشکلات ناشی از یاتاقان ها می باشد.

انواع نویز انتقال در گیربکس

  • نویز ممتد یا کشنده: می تواند به دلیل ضربه درگیری یا تماس یاتاقانی باشد.
  • نویز خیلی تند (تلق تلق کردن): می تواند به دلیل شل بودن قطعات گیربکس باشد.
  • نویز درگیری: ناشی از درگیری میان دنده ها است.
  • نویز یاتاقان ها: به علت مشکلات ناشی از یاتاقان ها می باشد.

تست پارکینسون در گیربکس صنعتی

برای تست چرخدنده هایی که در حال تولید است و مراحل تولید آن به طور کامل سپری نشده است، استفاده می شود. به این صورت که چرخدنده تولید شده را با چرخدنده مستر درگیر کرده، میزان نویز و ارتعاش تولید شده توسط هر چرخدنده ثبت می شود.

نویز سنجی پس از تولید گیربکس

این عملیات در دو مرحله انجام می شود:

  1. گیربکس بدون بار و و در دماهای کاری مختلف تست می شود. این تست در انواع گیربکس دقیق که برای کنترل و اندازه گیری به کار می روند استفاده می شود.
  2. گیربکس تحت بار و ترمز و در دماهای کاری مختلف تست می شود. این تست در گیربکس هایی که کاربری خودرویی یا صنعتی دارند کاربرد دارد.

تست خستگی چرخدنده های گیربکس

این امکان وجود دارد که چرخدنده ها بهتر از آنچه در فرمول های طراحی برایشان منظور شده است عمل کنند یا اینکه در زمان بارگذاری در محدوده طراحی خود با شکست مواجه شوند. این تست معمولا در دو حالت تکی یا در حالت درگیری با چرخدنده مقابل، قابل انجام می باشد، که شامل 3 تست خستگی خمشی، مقاومت در برابر ضربه و تست بررسی کندگی و تست سایش (خراش) می باشد.

گیربکس تعمیری کارخانه فولاد

تست دوام گیربکس

از نظر چیدمان تست دوام، این تست را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

  1. تست کنترلی (لوپ باز و بسته): در لوپ باز سرعت و شتاب فقط در خروجی و در لوپ بسته سرعت و شتاب هم در خروجی و هم در ورودی گیربکس صنعتی، مورد سنجش و آزمایش گرفته و توسط سیستم کنترلی و نرم افزاری تجزیه و تحلیل می شود.
  2. چیدمان اجزای مکانیکی (تک گیربکسه، جفت گیربکسه): در تک گیربکس، یک الکتروموتور تک فاز یا سه فاز در قسمت ورودی و یک ژنراتور در قسمت خروجی گیربکس جهت اعمال بار، قرار داده می شود. در جفت گیربکس، دو گیربکس را با هم کوپل کرده و به ترتیب قبل عمل می کنیم.

همچنین روش های مختلفی برای اعمال بار در تست دوام گیربکس وجود دارد که به سه مورد از آن اشاره می کنیم:

  1. روش مکانیکی: برای اعمال بار، از یک بازو که وزنه هایی به یک سر آن آویزان است استفاده می شود.
  2. روش سیال: برای اعمال بار از پمپ و مقاومت سیال استفاده می شود.
  3. روش الکتریکی: برای اعمال بار از مقاومت، که توسط یک الکترو ژنراتور اعمال می شود، استفاده می گردد.

خرابی کاسه نمدها یا آب بند کننده ها (Shaft Sealings)

کاسه نمد قطعه ای است که بین شافت و پوسته گیربکس قرار می گیرد، تا از نفوذ کنترل نشده روانکار یا از ورود گرد و غبار به داخل گیربکس جلوگیری کند و از سه قسمت قطعه کاسه ای شکل فلزی، نمد یا لاستیک فشرده و فنر تشکیل شده است. کاسه نمدها سهم بزرگی در خرابی گیربکس دارند.

نكات لازم قبل از نصب راه اندازی گیربکس چیست؟

از موارد مهم در تعمیر گیربکس صنعتی بحث راه اندازی آن است که باید به موارد زیر دقت کنید.

  • آماده كردن بستر و فونداسيون مناسب جهت نصب
  • تراز نمودن گيربكس بر روي فونداسيون
  • هم محور كردن گيربكس با شافت الكترو موتور
  • مطالعه اطلاعات فني سازنده گيربكس جهت انتخاب و ميزان روانكار مناسب
  • اطمينان از چرخش گيربكس در حالت بدون اتصال به الكترو موتور
  • نصب الكترو موتور و بررسي آمپر و ولتاژ قبل از كوپل شدن به گيربكس
  • اندازگيري جريان و ولتاژ بعد از نصب الكترو موتور و در حالت بي باري (قبل از نصب به مصرف

كننده)

برای آشنایی با خنک کاری گیربکس صنعتی به صفحه آن رجوع کنید.

نكات بعد از راه اندازي چیست؟

  • بررسي نويز و ارتعاشات گيربكس و الكترو موتوردر بازه استاندارد
  • بررسي نشتي از موقعيتهاي كاسه نمد دريچه ها و درپوش ها بازديد و تخليه
  • بررسي دماي كاري
  • برسي آمپر و ولتاژ در محدوده مجاز
  • گرفتن گراف استاندارد در صورت استفاده از سیستم  cm
  • اطمينان از وجود سوپاپ هوا در محل مورد انتظار
گیربکس-هلیکال-آلمانی-شرکت-فلندر-2

نگهداري گيربكس هاي صنعتي چگونه است؟

براي نگهداري از گيربكس صنعتي نكات و بازديدهايي را بايد به صورت دوره اي در غالبچك ليست هايي تهيه كرده و با برنامه ريزي مناسب انجام داده و ثبت نمود.

  • روزانه
  • ماهانه
  • سالانه
  • اورحال كامل

بررسی روزانه تعمیر گیربکس صنعتی

  • بررسي نشتي گيربكس از موقعيت كاسه نمدها و در پوش ها و دريچه هاي بازديد
  • بررسي دماي كاركرد (حداكثربين 50 تا 80 ) بسته به دماي محيط
  • بررسي نويز با حواس 5 گانه
  • بررسي ارتعاشات با حواس 5 گانه

بررسی ماهانه تعمیر گیربکس صنعتی

  • اندازه گيري نويز بين 75 تا 80 دسي بل
  • اندازه گيري دماي كاركرد گيربكس صنعتی با ترمومتر (حداكثربين 50 تا 80 ) بسته به دماي محيط
  • اندازه گيري ارتعاشات ANSI/AGMA 6025‐D و گرفتن گراف
  • اندازه گيري آمپر و ولتاژ
  • چك نمودن كشش تسمه
  • بررسي كوپلينك
  • بررسي سطح واسكازين
  • آناليز روغن
  • اندازه گيري ميزان آمپر چرخدنده صنعتی در حال بي باري و تحت با
تعمیر گیربکس صنعتی

بررسی سالانه تعمیر گیربکس صنعتی

  • اندازه گيري نويز بين 75 تا 80 دسي بل
  • اندازه گيري دماي كاركرد با ترمومتر (حداكثربين 50 تا 80 ) بسته به دماي محيط
  • اندازه گيري ارتعاشات ANSI/AGMA 6025‐D و گرفتن گراف
  • اندازه گيري آمپر و ولتاژ در حالت بي باري و تحت بار
  • تعويض تسمه يا بررسي چرخ زنجير
  • تعويض ضربه گير كوپلينك و برسي خوردگي چنگك هاي آن در صورت نياز بالانس ديناميكي
  • تعويض واسكازين و شستشوي كامل
  • آچاركشي كامل پيچ هاي فونداسيون
  • چك نمودن هم محوري و ترازگيربكس
  • تعويض فيلتر روغن در صورت داشتن

اورحال کامل

بسته به ساعت كاركرد گيربكس صنعتی زمان آن توسط سازنده پيشنهاد ميگردد كه موارد ذيل بايدچك و تعويض شود

  •  تعويض كامل بيرينگها
  • تعويض كامل كاسه نمدها و اورينگها
  • چك كردن تمام چرخدنده ها و شافت ها از لحاظ ترك ، لنگي ، خردگي و سايش در صورت نیاز تست پی تی
  • در صورت جوشي بودن قطعه از گيربكس (پوسته) بايد تست pt شود
  • تست رنگ
  • گرفتن گراف مجدد

تعمير گيربكس صنعتی ، تعمیرات گیربکس صنعتی

بر اساس بارهاي اضافي يا شك هاي لحظه اي ممكن است كه يكي از اجزا داخلی آسيب ديده و بدون پيش بيني قبلي نياز به تعمیر گیربکس صنعتی داشته باشد در اين صورت بايد يا از قطعات يدكي موجود در انبار استفاده كرد و يا در صورت موجود نبودن اقدام به ساخت نمود كه درصورت ساخت قطعات ممكن است موارد ذيل به وجود آيد . (توصیه های تعمیر گیربکس صنعتی)

آموزش تعمیرات گیربکس صنعتی – آموزش تعمیر گیربکس صنعتی

آموزش تعمیرات گیربکس صنعتی ، شامل مجموعه مواردی میباشد که شما علاوه بر آشنایی اولیه با گیربکس های صنعتی باید تجربه کار کردن با آن و مهارت های اولیه در ساخت آن را داشته باشید .

ما در ادامه نکات لازم را برای شما شرح خواهیم داد . برای مشاهده قیمت گیربکس خورشیدی بر روی لینک کلیک کیند.

اشتباهات رايج تعمير گيربكس

  • کیفیت طراحي و ساخت نامناسب قطعه جديد در gearbox
  • كلاس دقت گيربكس
  • عدم توجه به سرويس فاكتور
  • تعويض يك دنده
  • تعميرات غير اقتصادي
  • اشتباهات اپراتوري در تعمير گيربكس صنعتی
  • تعميرات روي پوسته معيوب
  • عدم شناسای و رفع عامل خرابی gearbox
تعمیر گیربکس صنعتی

کیفیت طراحي و ساخت نامناسب قطعه جديد در gearbox

طبق تحقيقات انجام شده 48 % تعميرات ناموفق به دليل عدم ساخت  باكيفيت مناسب قطعه و يا طراحي نامناسب صورت گرفته است . خريد دنده از شركتي غير از سازنده اصلي كه كيفيت ساخت و كلاس دقت آن به مراتب پايين تر از دنده اوليه بوده و بعد از تعويض ، مجددا همان دنده يا حتي مابقي دنده ها هم دچار شكست شده اند.  به دليل مهندسي معكوس اشتباه، دنده ساخته شده از نظر هندسي و يا متالورژي، مناسب نبوده و پس از مونتاژ، مجددا دچار شكست شده است.

كلاس دقت گيربكس در تعمیر گیربکس صنعتی

از نظر din آلمان استاندارد در 12 كلاس دقت طبقه بندي مي گردند و بالاترين كيفيت كلاس 1ميباشد و پايين ترين كيفيت كلاس 12 ميباشد. كلاس دقت هاي بين 1 الي 8 بايد پرداخت نهايي گردند و بهترين نوع پرداخت نهايي براي دنده هايي كه حدود 60 راكول سخت كاري شده اند سنگ زني منحني اينولوت است. لذا ماشين آلات سنگ زني ميتوانند كلاس دقت هايي بين 1 الي 8 توليد نمايند كه بسته به كلاس دقت قيمت آنها نيز بسيار متفاوت است. كاهش كلاس دقت باعث افزايش نيروهاي ديناميكي شده و عمر آن را كاهش مي دهد. لذا در جايگزيني دنده ها بايد اين موضوع نيز مد نظر قرار گيرد و طي محاسبه مشخص شود تا چه حد كاهش كلاس دقت ميتواند مانع از بروز آسيب هاي جدي به gearbox هاي صنعتي گردد.

عدم توجه به سرويس فاكتور گيربكس

حدود 25% از تعمیر gearbox های صنعتی که در نهایت موفق نمی‌باشد ، به دلیل پایین بودن سرویس فاکتور چرخدنده است. یعنی gearbox  اصلی که خریداری گردیده است ، برای کاربرد مورد نظر از ابتدا ضعیف انتخاب شده است. اگرچه سازنده آن یک شرکت درجه 1 بوده است .

نکته قالب تامل در سرویس فاکتور گیریبکس است که برخی به اشتباه تصور می‌کنند که افزایش یا کاهش 30 درصدی سرویس فاکتور گیربکس ، به همین میزان در عمر آن اثر گذار استو حال آنکه اینطور نیست و سرویس فاکتور gearbox  رابطه تصاعدی با عمر قطعات دارد. برای مثال طبق استاندارد  AGMA  افزایش 30 درصد سرویس فاکتور گیربکس ، باعث افزایش عمر دنده ها نصبت به نیروی داینامیکی به اندازه 10 برابر و افزایش عمر 240 درصدی بلبرینگ ها خواهد شد . در نتیجه تعمیر گیربکس صنعتی موفق تنها زمانی مقرون به صرفه است که گیریبکس خریداری شده از ابتدا مناسب بوده باشد.

تعويض يك دنده

در صورتيكه دنده از هر نوع بجز دنده ساده باشد لازم است تا زواياي دو دنده درگير عينا مطابق هم تا دقت ثانيه باشد و عملا در بسياري از موارد مهندسي معكوس و محاسبه زاويه دقيق تا دقت ثانيه ناممكن يا هزينه سنگين خواهد داشت. ضمنا حتي با داشتن نقشه ساخت از سازنده اوليه، تفاوت در كلاس دقت ماشين آلات باعث انحراف از نقشه ساخت ميگردد. برای سفارش نقشه کشی گیربکس صنعتی کلیک کنید.

تعميرات غير اقتصادي گيربكس

طبق سياست توليد كنندگان معمولا خريد يك ماشين كامل از خريد مجموع قطعات يدكي اصلي آن ارزانتر است. در نتيجه زمانيكه ميخواهيد كسر زيادي از قطعات يدكي اصلي یک گیریبکس را سفارش گذاری کنید ، پیشنهاد میگردد اقدام به استعلام قیمت یک گیریبکس کامل با همان مشخصات نیز بکنید و سپس تصمیم گیری نمایید . مجموعه رها گیربکس با دانش فنی بالا و متشکل از متخصصین با تجربه آماده راهنمایی و مشاوره در زمینه تعمیر گیربکس صنعتی می‌باشد.

اشتباهات اپراتوري در تعمير گيربكس

عدم تبحر تكنسين ها براي دمونتاژ و مونتتاژ GEARBOX و نكات مهم در حفظ سلامت قطعات و خطا در زمان نصب مجدد چرخدنده هاي صنعتي، يا عدم تبحر در تنظيم قطعات مثلا دنده Spiral Bevel Gear  و يا دنده هاي جناقي و تنظيمات  گيربكسهاي خورشيدي

تعميرات روي پوسته معيوب

در واقع پوسته نقش بسيار مهمي در كاركرد gearbox ایفا می‌کند. و انتقال شوک ها و ضربات از قطعات دوار به فنداسيون، مستقر نگه داشتن ياتاقان ها در موقعيت اصلي و انتقال حرارت به محيط اطراف از مهمترين وظايف پوسته است. برای آشنایی و خرید گیربکس هلیکال به صفحه آن مراجعه کنید.

عدم شناسايي و رفع عامل اصلي خرابي گيربكس

اگرسرويس فاكتور گیریبکس مناسب باشد خرابي معمولا در صورتي اتفاق مي افتد كه يك عامل بيروني باعث آن شده است و اگر اين عامل شناسايي و رفع نگردد، تعمیر گیربکس صنعتی مجدد نيز پاسخگو نبوده است.
مثلا در برخي موارد طراحي خط توليد به درستي صورت نپذيرفته است و طراح در محاسبه سرعت، توان يا گشتاور مورد نياز دچار اشتباه شده است. در يك خط نورد بنا به هر دليل شمشي كه از كوره در آمده به اندازه مطلوب داغ نيست و اين شمش به زير غلطك هاي نورد هدايت ميگردد در نتيجه توان و گشتاور كه براي نورد جنس نرمتري طراحي شده بوده حالا با افزايش بار مواجه ميشود و اين شوك و ضربات ميتواند به چرخدنده آسیب وارد نمايد.
موتوري داراي نابالانسي است و ارتعاشات بالايي توليد ميكند و به دليل اين ارتعاشات محور ورودی دچار آسیب شده است .

گیربکس هلیکال دنده جناقی کارخانه فولاد

تعمیر گیربکس صنعتی اصفهان

تعمیر گیربکس صنعتی اصفهان توسط این مجموعه انجام میشود.اگر شما به دنبال مجموعه های صنعتی هستید که خدمات تعمیر و سرویس دهی گیربکس صنعتی را ارائه میدند ، میتوانید با رها گیربکس در تماس باشید .  این مجموعه یکی از با تجربه ترین مجموعه های تعمیر گیربکس صنعتی اصفهان  میباشد. برای تعمیر گیربکس صنعتی در اصفهان با رها گیربکس در ارتباط باشید. برای آشنایی با گیربکس صنعتی اصفهان کلیک کنید.

تعمیر گیربکس صنعتی در کرج تعمیر گیربکس صنعتی تهران

 تعمیر گیربکس صنعتی در کرج و تعمیر گیربکس صنعتی تهران نیز توسط مجموعه رها گیربکس انجام میشود. با توجه به آنکه شرکت های متخصص در تولید و تعمیر گیربکس های صنعتی واقع در اصفهان هستند و به صورت تخصصی شهر اصفهان در این زمینه کار میکند پس بهتر است شما نیز از هر شهری هستید ، تعمیر گیربکس خود را به مجموعه رها گیربکس بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *