بغل گیربکس چیست؟ قیمت و سفارش بغل گیربکس صنعتی

بغل گیربکس

بغل گیربکس یا در واژه ((لاتین pto)) بخشی یا وسیله ای از گیربکس به حساب می آید. که نیرو را از گیربکس به خارج از آن انتقال می دهد. اما در حالت اساسی به این قطعه(( PTO)) گفته می‌شود. که مخفف عبارت power take-off است.

بغل گیربکس یا پشت گیربکس که بیشتر در ماشین های سنگین به کار می رود. اما در ماشین های سبک بغل گیربکس نیسان زامیاد مشهور ترین و پرفروش ترین بخش به حساب می آید.

بغل گیربکس

این فرآورده ها باید از کیفیت و آلیاژ استاندارد تولید و ساخته شوند. چراکه اگر این وسیله کیفیت خوبی نداشته باشد. باعث شکستن و خرابی چرخ دنده ها شده، و همینطور هزینه های غیرعادی را به جا می گذارد. بطور مثال اگر در ساخت این محصولات به جای فولاد آلیاژی از آهن و مواد ضعیف تری استفاده شود، باعث شکسته شدن چرخ دنده ها می شود. و همچنین  که گفته شد، هزینه های بسیار زیادی را به جا می گذارد.

این موضوع می تواند در بلبرینگ های بی کیفیت هم رخ دهد. چراکه اگر در تولید بغل گیربکس، پشت گیربکس و پمپ هیدرولیک از بلبرینگ های با کیفیت استفاده نشود، پس از مدت کوتاهی به دلیل فشار کارکرد، ساچمه ها شکل ظاهری خود را از دست می دهند. و باعث خرابی در قطعات می شوند. که همه این موارد باعث هزینه های چند برابری می شود.

این مشکلات در بعضی از موارد ضرر و آسیب بیشتری به گیربکس وارد می کند، چون اگر دنده بشکند و یا خراب شود. و مدت زمان زیادی متوجه آن نشویم دنده زیرگیربکس را خراب می کند و مشکلات جدی تری را برای گیربکس فراهم می کند.

کاربرد دری بغل گیربکس

در ماشین های سواری و سبک از این قطعه برای حرکت دادن وسایل دیگر مثل وینچ، جک‌های هیدرولیکی، کمپرسی‌های کوچک و… استفاده می‌شود. که امروزه استفاده از آن در خودرو‌های  برای ساختن وینچ‌های هیدرولیکی هست.

بغل گیربکس

چند نوع بغل گیربکس داریم؟

  •  بغل گیربکس خاور قدیم
  • بغل گیربکس خاور جدید
  • بغل گیربکس خاور قدیم بادی
  • گیربکس خاور دستی
  • بغل گیربکس خاور جدید ایتالیایی

 بغل گیربکس از چه اجزایی تشکیل شده است؟

تشکیل شده از الیور برای درگیری یا آزاد کردن آن است و در قسمت نهایی آن یک شافت انتقال قدرت مثل گاردانبرای قدرت دادن به پمپ هیدرولیک قرار گرفته است. و حتی می توان به طور مستقیم از حرکت دورانی ایجاد شده بدون استفاده از سیستم هیدرولیکی نیز فایده برد. که وینچ های مکانیکی خودروهای شاسی بلند ژاپنی مثل تویوتا و نیسان از این نوع هستند. باید آگاه باشیم که بغل گیربکس در بغل گیربکس خودرو قرار می گیرد. و اگر در پایان آن نصب شود، به عقب گیربکسی شناخته خواهد شد. که در هر دو حالت منظور همان PTO است.

این بخش در کنار خروجی گیربکس که برای این کار در نظر گرفته شده است ،نصب می شود. در این محل از گیربکس بیشتر یک درب قرار دارد. که با برداشتن آن، امکان نصب PTO محیا می شود . با چرخ دنده های داخل گیربکس درگیر می شود. و به این ترتیب انتقال قدرت از گیربکس به PTO صورت خواهد گرفت. انجام این کار در خودروهای متنوع، گوناگون است.

بغل گیربکس

بغل گیربکس چگونه کار می کند؟

هنگامی که PTO با چرخ دنده های گیربکس تماس می گیرند ، نیرو از چرخ‌دنده‌های داخل گیربکس گرفته شده و شافت PTO به حرکت درمی‌آید. در مرحله بعد باید یک پمپ به این محور انتقال نیرو متصل کنیم. که از نیروی گیربکس برای به راه انداختن این چرخه فایده ببریم. زمانی که پمپ به PTO وصل می‌شود، حرکت دورانی شافت باعث به چرخش درآوردن پمپ می‌شود. و در عملکرد روغن از مخزن روغن گرفته شده و به پشت جک هدایت می‌شود. که به تعبیر پمپ راه اندازی می‌شود.

در طرف گیربکس خودروها محلی آماده سازی شده که بغل گیربکس ها در آنجا نصب می‌شوند. و در این مکان اغلب یک درب قرار دارد. که با برداشتن آن، امکان نصب PTO محیا می‌شود. و در ادامه بغل گیربکس با چرخ دنده‌های داخل گیربکس درگیر می‌شود. و به این توالی انتقال نیرو از گیربکس به PTO انجام خواهد شد. قابل گفتن است .که به سبب گوناگون بودن گیربکس خودروها نصب گیربکس در هر خودرویی، متفاوت است.

همچنین که همه ی صنعتگران آگاه هستند. روغن هیدرولیک عضو مهم و جدا نشدنی سیستم هیدرولیک می‌باشد. و همینطورسیستم هیدرولیک، قطعات قدرتمندی را به حرکت درمی‌آورد. به همین دلیل کیفیت روغن هیدرولیک اهمیت بسیار زیادی دارد. و همچنین وجود نشتی در سیستم هیدرولیک می‌تواند بسیار خطرناک باشد. پس مهم است. که پمپ را  از جای مناسبی خریداری کنید. و در تعمیر و نگه‌داری آن توجه کنید.

مجموعه رها گیربکس با  بهره مندی از دانش فنی و نیروی کارامد کار طراحی و ساخت این گیربکس ها را به صورت کامل انجام می دهد

بغل گیربکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *