گیربکس نوار نقاله – گیربکس کانوایر

گیربکس نوار نقاله کانوایر

گیربکس های نوار نقاله یا کانوایرها تشکیل شده از: از مجموعه ای است که سبب جابه جایی مواد و تجهیزات  در صنعت های گوناگون از آن استفاده می شود. استفاده از این نوع  گیربکس بخاطر قیمت خود به صرفه می باشد. چرا که دلیل کم تر شدن هزینه ها و حذف نیروی انسانی در جابه جایی قطعات  می شود. این گیربکس یکی از  نمونه  های  گیربکس صنعتی است.

در انتخاب گیربکس کانوایر به نکته های زیادی توجه می شود. مثال به طول نوار انتقال، زاویه و نوع مواد انتقالی، دستگاه را انتخاب می کنند. و تمام این شاخص در انتخاب مدل الکتروموتور و گیربکس  تاثیر می گذارد. با گسترش تولید صنایع، جابجایی و انتقال مواد به صورت ماشینی صورت گرفته و تولید تجهیزاتی به این منظور، دارای اهمیت شده است. نوار نقاله یکی از تجهیزات مورد استفاده برای انتقال مواد و کالاها می باشد که قدرت لازم برای حرکت خود را از گیربکس نوار نقاله می گیرد.

شرکت رها گیربکس، که یکی از شرکت های فعال در حوزه طراحی جعبه دنده ها می باشد، می تواند به شما در انتخاب گیربکس نوار نقاله مناسب، متناسب با نیازتان، کمک کند. همچنین، این شرکت در زمینه فروش جعبه دنده های تولید شده توسط شرکت های بزرگ نیز فعالیت داشته و شما مشتریان گرامی می توانید جهت خرید انواع جعبه دنده، به این شرکت اعتماد کنید.

در این متن، ابتدا به معرفی گیربکس نوار نقاله پرداخته و سپس انواع و نحوه انتخاب آن را بیان می کنیم. برای خرید گیربکس صنعتی با رهاگیربکس تماس حاصل نمایید.

نوار نقاله

با افزایش تاسیس کارخانجات و کارگاه های صنعتی و همچنین افزایش روزافزون تولیدات، جابجایی مواد و کالاها، دیگر از محدوده ی تحمل انسان خارج شده و استفاده از تجهیزاتی برای جابجایی اهمیت پیدا کرده است. نوار نقاله یکی از هزاران تجهیزاتی است که برای جابجایی مواد به کار می رود. نوع محل نصب نوار نقاله تاثیر زیادی در انتخاب مسیر و زاویه نوار نقاله دارد. گفتنی است که استفاده از نوار نقاله به جای نیروی انسانی، هم باعث کاهش هزینه ها شده و هم بهره وری را افزایش می دهد. علاوه بر این، از وارد شدن آسیب به کالاها جلوگیری می شود.

نوار نقاله

نوار نقاله ها با توجه به کاربری، انواع مختلفی دارند. نوار نقاله های غلتکی برای بارهایی با طول زیاد استفاده می شوند. در این نوع نوار نقاله ها، چرخش جداگانه ی هر غلتک، موجب جابجایی بار می شود. اغلب، در نوار نقاله های غلتکی از شفت موازی و چرخ دنده های کاهنده‌ مارپیچی خطی استفاده می شود.

نوار نقاله های زنجیری با استفاده از شفت موازی و چرخ دنده های مخروطی مارپیچی ساخته می شوند. از نوار نقاله های زنجیری بیشتر در کشتارگاه ها و کارخانجات چوب و لبنیات استفاده می شود.

گیربکس نوار نقاله چیست؟

برای تعیین نوع گیربکس نوار نقاله باید به نوع و میزان بار و طول نوار نقاله توجه نمود. البته اگر نوار نقاله رو به بالا شیب داشته باشد، لازم است که در گیربکس نوار نقاله، یک بک استپ به کار گرفته شود. بک استپ یکی از انواع بلبرینگ بوده که در خلاف جهت حرکت طبیعی خود قفل می شود. در نتیجه، علت استفاده از این بلبرینگ یک طرفه این است که در صورت قطع برق و خاموشی نوار نقاله، و یا حتی اختلال در عملکرد گیربکس، نوار نقاله در خلاف جهت حرکت نکرده و اجسام سقوط نکنند.

گیربکس نوار نقاله

از گیربکس های متنوعی برای نوار نقاله استفاده می شود که از جمله ی آنها می توان به گیربکس هلیکال( شافت مستقیم)، گیربکس حلزونی،گیربکس کرانویل، گیربکس خورشیدی و گیربکس آویز( شافت موازی) اشاره کرد.

طراحی گیربکس نوار نقاله یکی دیگر از تخصص های شرکت رها گیربکس می باشد. تیم طراحی گیربکس صنعتی این شرکت، با تخصص و تجربه ی خود در حوزه طراحی انواع جعبه دنده، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد. شما می توانید برای خرید گیربکس های نوار نقاله، از شرکت رها گیربکس کمک گرفته و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

انواع گیربکس به کار رفته در نوار نقاله چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

هر یک از جعبه دنده‌های به کار رفته در نوار نقاله مزیت های خاص خود را دارند. به طور مثال، گیربکس خورشیدی راندمان بسیار بالایی داشته و سرویس و نگهداری آن نسبت به دیگر گیربکس ها، به مراتب آسانتر می باشد. حجم کم گیربکس خورشیدی باعث اشغال فضای کمی شده و مصرف کم انرژی توسط آن، هزینه های کمتری را در پی دارد. گیربکس خورشیدی، دورهای بسیار بالایی( تا 3500 دور در دقیقه) را ایجاد کرده و گشتاورهای بالایی را نیز تحمل می کند.

گیربکس حلزونی قابلیت انتقال گشتاور تا 4000 نیوتون متر را داشته و به دلیل حجم کم، بسیار مورد توجه است. گذشته از آن، قابلیت برگشت ناپذیری این جعبه دنده، باعث استفاده ی متداول از آن در نوار نقاله های شیب دار شده است. اگر دوست دارید بدونید موتور ویبره چیست؟ به صفحه آن رجوع کنید.

گیربکس کرانویل با تحمل ضربه و لرزش، دچار آسیب کمتری می شود. بعلاوه، این جعبه دنده قدرت بالایی داشته و می تواند گشتاورهایی تا 50000 نیوتون متر را انتقال دهد.

گیربکس هلیکال یکی از پرکاربردترین جعبه دنده های به کار رفته در نوار نقاله می باشد. قابلیت انتقال گشتاور بسیار بالا، وجه تمایز این نوع جعبه دنده از سایر جعبه دنده ها می باشد. به همین دلیل، استفاده از این گیربکس در صنایع سنگ شکن، بسیار متداول است.

گیربکس آویز به دلیل اشغال فضای کم، در مکان هایی با محدودیت فضا به کار می رود. قابلیت انتقال گشتاور تا 12000 نیوتون متر، از دیگر ویژگی های این جعبه دنده است. ابعاد و اندازه گیربکس های آویز، نسبت به گیربکس های کرانویل و هلیکال کوچکتر است. میتوانید درمورد انواع گیربکس استفاده شده در کانوایر را اینجا The Types Of Gearboxes Used In Conveyor Systems مطالعه کنید.

انتخاب گیربکس نوار نقاله

قبل از انتخاب یک جعبه دنده، ابتدا باید کاربرد آن را بدانیم. به طور مثال، در گیربکس نوار نقاله توجه به میزان بار تحمل شده توسط نوار نقاله، سرعت حرکت آن، مدت زمان لازم برای شتاب گرفتن نوار نقاله، میزان برق مصرفی و قطر غلتک ها در نوار نقاله غلتکی مهم است. تعیین سرعت و گشتاور جعبه دنده با توجه به کاربری نوار نقاله صورت می گیرد.

گیربکس نوار نقاله

انتخاب موتور مناسب برای گیربکس نیز اهمیت دارد. برای انتخاب موتوری که گیربکس را به حرکت در می آورد، باید به مشخصاتی مانند ویژگی های منبع تغذیه توجه کرد. اینکه جریان متناوب است یا خیر، و اینکه منبع تغذیه یک فاز است یا 3 فاز، در انتخاب موتور برای جعبه دنده و همچنین عملکرد نوار نقاله تاثیرگذار می باشد.

برای انتخاب و همچنین خرید انواع گیربکس نوار نقاله با شرکت رها گیربکس در ارتباط باشید. همچنین، در صورتی که گیربکس نوار نقاله نیاز به سرویس و یا تعمیر داشته باشد، بخش تعمیر گیربکس صنعتی شرکت رها گیربکس، می تواند به شما در این زمینه کمک کند. این شرکت، با بکارگیری کارشناسان فنی ماهر و مجرب در زمینه انواع جعبه دنده، می تواند تمامی نیازهای مشتریان را برطرف نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *