نرم افزار محاسبه گیربکس

نرم افزار محاسبه گیربکس

نرم افزار محاسبه گیربکس در طراحی و بهینه سازی گیربکس‌ها که نیاز به دانش فنی و تخصصی بالایی دارد که شامل محاسبات پیچیده و زمان‌بر است استفاده میشود. با استفاده از این نوع نرم افزار، شما می‌توانید با وارد کردن پارامترهای مختلف مربوط به طراحی گیربکس، به صورت خودکار و آنلاین اندازه، استحکام، نیرو، شکل دندانه و بازگشت دورانی گیربکس را محاسبه کنید. همچنین شما می‌توانید نقشه ساخت گیربکس را در قالب فایل dxf دریافت کنید و با استفاده از نرم افزار CAD آن را بسط دهید. برای سب اطلاعات کامل در مورد گشتاور گیربکس و اگر میخاهید بدانی که نسبت تبدیل گیربکس چیست به صفحه آن رجوع کنید.

لیست نرم افزار های محسابه گیربکس صنعتی

در زیر انوع نرم افزا های محسابه گیربکس صنعتی را برای شما آورده ایم که میتوانید دانلود کنید. برای دانلو نرم افزا رمحاسبه گیربکس صنعتی بر روی دکمه دانلود هر نرم افزار کیک کنید:

نرم افزار KISSsoft

نرم افزار محسابه گیربکس KISSsoft

KISSsoft یک برنامه محاسباتی ماژولار برای طراحی، بهینه سازی و تأیید عناصر ماشین مانند چرخ دنده ها، شفت ها و بلبرینگ ها، پیچ ها، فنر ها، عناصر اتصال و کمربندها است. این برنامه بر اساس استانداردهای بین المللی کار می کند و قابلیت ادغام با تمام نرم افزارهای CAD رایج را دارد. KISSsoft بسته های نرم افزاری سفارشی شده برای انواع مختلف کاربردها را فراهم می کند که راه حل های مناسب و مخصوص به خود را تضمین می کند.

KISSsys یک افزونه سیستم به KISSsoft است که به کاربر امکان طراحی تمام انتقال دهنده ها را می دهد. تحلیل همزمان برای تمام چرخ دنده ها، شفت ها و بلبرینگ ها انجام می شود. با KISSsys، هر نوع کینماتیک قابل محاسبه است و با استفاده از زبان برنامه نویسی یکپارچه، فرآیندهای محاسباتی و طرح های خود را پیاده سازی کنید.

KISSsoft ابزارهای تحلیل قدرتمند برای ساخت و بازرسی چرخ دنده را فراهم می کند. حلقه “طراحی-ساخت-بازرسی” طراحی چرخ دنده، ساخت و مترولوژی را به یک فرآیند جامع تبدیل می کند.

نرم افزار Siemens NX

نرم افزار محاسبه Siemens NX

Siemens NX یک نرم افزار مهندسی محصول جامع و قدرتمند است که به شما کمک می کند تا محصولات بهتری را با سرعت و کارایی بیشتر به بازار عرضه کنید. Siemens NX راه حل های نوآورانه برای طراحی و تولید با استفاده از دوقلوی دیجیتال را فراهم می کند1. شما می توانید از NX برای طراحی محصولات خلاقانه با استفاده از ابزارهای CAD قوی و چند منظوره، برنامه ریزی فرآیندهای تولید با استفاده از ابزارهای CAM هوشمند، و کنترل کیفیت و بهینه سازی محصولات با استفاده از ابزارهای CAE پیشرفته استفاده کنید.

Siemens NX یک نرم افزار باز و انعطاف پذیر است که قابلیت ادغام با تمام نرم افزارهای CAD رایج را دارد. Siemens NX همچنین بسته های نرم افزاری سفارشی شده برای نیازهای خاص صنایع مختلف را ارائه می دهد. شما می توانید با استفاده از Siemens NX، طراحی عناصر مختلف ماشین آلات، سیستم های الکترومکانیک، خطوط تولید، چرخ دنده ها، شفت ها، بلبرینگ ها، پیچ ها، فنر ها و کمربندها را به صورت 3D و با دقت بالا انجام دهید.

Siemens NX یک نسخه رایگان برای دانشجویان در دسترس دارد که شامل تمام قابلیت های طراحی و تولید 3D است. شما می توانید با دانلود Siemens NX Student Edition، مهارت های خود را در زمینه طراحی و تولید محصولات پیشرفته بهبود بخشید. برای سارش و خرید بیرینگ کلیک کنید.

نرم افزار محاسبات گیربکس Ansys

نرم افزار محاسبات گیربکس Ansys

ansys یک نرم افزار شبیه سازی مهندسی است که به مهندسان امکان محاسبه و تحلیل عملکرد فیزیکی محصولات و فرآیندها را می دهد. ansys از تمام شاخه های فیزیک پشتیبانی می کند و به مهندسان اجازه می دهد تا از روش های مختلف شبیه سازی مانند المان محدود، حجم محدود، دینامیک سیالات محاسباتی، الکترومغناطیس، ترمودینامیک و غیره استفاده کنند.

ansys در صنایع مختلف از جمله هوافضا، دفاع، خودروسازی، پزشکی و صنعت استفاده می شود. ansys به شرکت ها کمک می کند تا با استفاده از دوقلوی دیجیتال، طراحی و تولید محصولات نوآورانه و با کیفیت بالا را تسریع و بهینه سازی کنند.

ansys چندین بسته نرم افزاری را ارائه می دهد که برای نیازهای خاص هر صنعت طراحی شده اند. برخی از بسته های نرم افزاری ansys عبارتند از: ansys Mechanical برای تحلیل ساختار، ansys Fluent برای تحلیل جریان سیالات، ansys Maxwell برای تحلیل الکترومغناطیس، ansys LS-DYNA برای تحلیل ضربه و سقوط، ansys Discovery برای طراحی 3D سرعت بالا و غیره.

ansys همچنین چندین روش لایسنس دهی را پشتیبانی می کند که به کاربران امکان استفاده از نرم افزار را در سطوح مختلف قابل دسترس و قابل پرداخت می دهد. ansys چندین نسخه رایگان برای دانشجویان، استادان و پژوهشگران در دسترس دارد که شامل تمام قابلیت های شبیه سازی مورد نظر آن ها است.

نرم افزار Abaqus

نرم افزار Abaqus

Abaqus یک نرم افزار شبیه سازی مهندسی است که به مهندسان امکان محاسبه و تحلیل رفتار غیرخطی، دینامیکی و حرارتی محصولات و فرآیندها را می دهد. Abaqus از روش های مختلف شبیه سازی مانند المان محدود، حجم محدود، دینامیک سیالات محاسباتی، الکترومغناطیس، شکستگی و غیره پشتیبانی می کند.

Abaqus در صنایع مختلف از جمله هوافضا، دفاع، خودروسازی، پزشکی و صنعت استفاده می شود. Abaqus به شرکت ها کمک می کند تا با استفاده از دوقلوی دیجیتال، طراحی و تولید محصولات نوآورانه و با کیفیت بالا را تسریع و بهینه سازی کنند.

Abaqus شامل چندین بسته نرم افزاری است که برای نوع خاص شبیه سازی طراحی شده اند. برخی از بسته های نرم افزاری Abaqus عبارتند از: Abaqus/Standard برای تحلیل ساختار با استفاده از روش انتگرال گیری ضمنی، Abaqus/Explicit برای تحلیل ساختار با استفاده از روش انتگرال گیری صريح، Abaqus/CAE برای محيط گرافيكي كاربر و پيش و پس پردازش، Abaqus/CFD برای تحلیل جريان سيالات و غیره.

Abaqus همچنین چندین روش لایسنس دهی را پشتیبانی می کند که به کاربران امکان استفاده از نرم افزار را در سطوح مختلف قابل دسترس و قابل پرداخت می دهد. Abaqus چندین نسخه رایگان برای دانشجویان، استادان و پژوهشگران در دسترس دارد که شامل تمام قابليت های شبيه سازي مورد نظر آن ها است.

چگونه نرم افزار محاسبه گیربکس کار می‌کند؟

نرم افزار محاسبه گیربکس یک برنامه هوشمند و قدرتمند است که قادر است برای محاسبه و تولید هندسه سه بعدی دقیق انواع گیربکس‌های مختلف مانند گیربکس‌های دنده‌ای، پیچ و رول، تسمه‌ای، داخلی، پیچ و خودرو و غیره است. این هندسه پایه را برای تولید گیربکس با استفاده از دستگاه‌های تراشکاری چند محوره فراهم می‌کند. برای استفاده از نرم افزار محاسبه گیربکس شما باید پارامترهای مختلفی را وارد کنید که شامل واحد اندازه‌گیری دندان (مثلاً مودول یا قطر دوران (DP)) و مقدار آن، زاویه فشار، زاویه پیچ، تعداد دندان، ضریب جابجایی پروفایل، فاصله مرکز، جنس، دور (سرعت چرخش)، عرض صورت، ضریب اطمینان، بازگشت دوران در حالت عادلانۀ تقسيم بار (LVR) و غیرۀ هستند. برای خرید و سفارش شافت هزار خاری کلیک کنید.

ويژگي‌ ها و قابليت‌ های نرم افزار

نرم افزار محاسبه گیربکس یک نرم افزار جامع است که با ورود پارامترهای مختلف مربوط به محاسبات گیربکس، به صورت آنلاین و خودکار اندازه‌ها، استحکام‌ها، نیروهای کار، شکل دندان‌ها، تبدیل بازگشت و غیره را محاسبه می‌کند. این نرم افزار دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیر است:

  • پشتیبانی از انواع گیربکس‌های دنده‌ای، پیچ و رول، تسمه‌ای، شانه‌ای، داخلی، پیچ و خم و غیره
  • پشتیبانی از انواع استانداردهای طراحی گیربکس مانند ISO, AGMA, DIN, JIS و غیره
  • پشتیبانی از انواع روش‌ محاسبات استحکام دندان‌مانند روش خمشی، روش سطحی، روش ترک خوردگی و غیره
  • پشتیبانی از انواع روش‌ محاسبات بازگشت دوران مانند روش همپوشانی، روش تغییر شعاع، روش تغییر زاویۀ فشار و غیره

نحوه استفاده از نرم افزار محاسبه گیربکس

برای استفاده از نرم افزار محاسبه گیربکس شما باید ابتدا نوع گیربکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس پارامترهای مربوط به طراحی گیربکس را وارد کنید. بعد از آن، نرم افزار محاسبه گیربکس به صورت خودکار و آنلاین محاسبات لازم را انجام داده و نتایج را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید نتایج را بررسی کنید و در صورت لزوم پارامترهای خود را تغییر دهید تا به طراحی بهینه برسید. همچنین شما می‌توانید نقشه ساخت گیربکس را در قالب فایل dxf دریافت کنید و با استفاده از نرم افزار CAD آن را بسط دهید.

مثال‌ها و نتایج حاصل از استفاده از نرم افزار محاسبه گیربکس

برای نشان دادن قابلیت‌های نرم افزار محاسبه گیربکس، در این قسمت چند مثال از طراحی گیربکس‌های مختلف با استفاده از این نرم افزار را بیان می‌کنیم. هر مثال شامل پارامترهای ورودی، نقشه ساخت و نتایج محاسبات است.

مثال طراحی گیربکس دنده‌ای دو سطحی

در این مثال، قصد داریم یک گیربکس دنده‌ای دو سطحی با واحد دندان مودول، زاویه فشار ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد، زاویه پیچ صفر، تعداد دندان‌های دنده‌های پینیون ۱۸ و ۲۴، تعداد دندان‌های دنده‌های تسمه ۳۶ و ۴۸، جنس فولاد کروم-آلیاژ، دور (سرعت چرخش) ۱۵۰۰ rpm، عرض صورت ۲۰ mm، ضریب اطمینان ۱٫۵، بازگشت دوران در حالت عادلانه تقسيم بار (LVR) صفر و فاصلۀ مرکز ۵۰ mm طراحی کنیم. پارامترهای ورودی را در نرم افزار محاسبه گیربکس وارد کرده و نقشه ساخت و نتایج محاسبات را در جدول زیر مشاهده کنید.

پارامترمقدار
واحد دندانمودول
زاویه فشار20°
زاویه پیچ
تعداد دندان‌های پینیون سطح اول18
تعداد دندان‌های تسمه سطح اول36
تعداد دندان‌های پینیون سطح دوم24
تعداد دندان‌های تسمه سطح دوم48
جنسفولاد کروم-آلیاژ
دور (سرعت چرخش)1500 rpm
عرض صورت20 mm
ضریب اطمینان1.5
بازگشت دوران در حالت عادلانه تقسيم بار (LVR)0
فاصله مرکز50 mm
نتیجهمقدار
نسبت دور کل8
استحکام خمشی (MPa)42.5
استحکام سطح (MPa)97.6
بازگشت دوران (mm)-0.01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *