گیربکس کاهنده چیست؟ خرید و قیمت گیربکس کاهنده

گیربکس کاهنده

گیربکس کاهنده، گیربکس کاهنده سرعت، گیربکس کاهنده دور، گیربکس کاهنده کوچک ،گیربکس کاهنده حلزونی، گیربکس کاهنده قیمت، گیربکس کاهنده صنعتی، طراحی گیربکس کاهنده، گیربکس های کاهنده، گیربکس کاهنده چیست، خرید گیربکس کاهنده و گیربکس کاهش سرعت همگی را میتوان یک گیربکس دانست با اسم های مختلف.

وجود گیربکس های متنوع در صنعت، انتخاب آنها را براساس نوع کارکرد مورد نیاز آسان کرده است. گیربکس کاهنده نیز یکی از انواع گیربکس های صنعتی بوده که برای کاهش سرعت استفاده می شود. شرکت رها گیربکس، یکی از شرکت های متخصص در زمینه طراحی و فروش جعبه دنده های تولید شده توسط شرکت های بزرگ می باشد. اگر در جستجوی هر نوع گیربکس، اعم از گیربکس کاهنده هستید، رها گیربکس می تواند به شما در انتخاب جعبه دنده ای مناسب کمک کند. برای استعلام قیمت گیربکس صنعتی با رها گیربکس در تماس باشید.

در این متن به معرفی گیربکس کاهنده و انواع آن می پردازیم. همچنین، عملکرد معکوس این نوع جعبه دنده ها نیز مورد بحث قرار می گیرد.

گیربکس کاهنده چیست؟

یکی از انواع مختلف جعبه دنده، جعبه دنده یا گیربکس کاهنده می باشد. هنگامی که یک دستگاه دوار مانند موتور یا موتور الکتریکی نیاز به کاهش سرعت خروجی و/یا افزایش گشتاور دارد، معمولاً از چرخ دنده ها برای دستیابی به نتیجه مناسب استفاده می شود. گیربکس کاهنده یا همان کاهنده سرعت، به منظور کاهش سرعت ورودی از موتور و همچنین بهبود گشتاور تولیدی ورودی به کار گرفته می شود. از این نوع جعبه دنده، برای تبدیل چرخش شفت خروجی موتور اصلی به چرخش های مورد نیاز در حرکت پروانه استفاده می شود. گیربکس کاهنده شامل دندانه هایی مشبک روی چرخ ها و پینیون ها بوده که انرژی را از محور محرک به محور دیگر منتقل کرده و سرعت را کاهش می دهد.

گیربکس کاهنده

گیربکس کاهنده که به عنوان یک افزایش دهنده گشتاور یا کاهنده سرعت نیز معرفی می شود، برای کاهش سرعت خروجی موتور مورد استفاده قرار می گیرد. نسبت دنده خروجی به ورودی به گونه‌ای است که به شفت خروجی اجازه می‌دهد آهسته‌تر حرکت کند. به این ترتیب، گشتاور افزایش یافته و سرعت کاهش می یابد.

برخی از انواع گیربکس های کاهش دهنده، به شکل قطاری از دنده ها بین قسمت های مختلف کار می کنند، اما صرف نظر از پیچیدگی، کاهش سرعت در این جعبه دنده ها امکان پذیر است؛ زیرا چرخ دنده ها در بخش خروجی دندانه های بیشتری داشته و باعث حرکت آهسته تر چرخ دنده خروجی می شود. در نتیجه، سرعت کم شده و گشتاور زیاد می شود. کاهنده سرعت می تواند سرعت ورودی را کنترل کند.

نسبت دندانه ها

” کاهش” دنده در گیربکس کاهنده، به سرعت سیستم چرخشی اشاره دارد. سرعت چرخش ابزار دوار با جدا کردن آن با نسبت دنده بالاتر از 1:1 “کاهش” می یابد.  باید توجه داشت که نسبت دنده بزرگتر از 1:1 زمانی به دست می آید که یک چرخ دنده، کوچکتر (کاهش اندازه) بوده و تعداد کمتری دندانه داشته باشد، و در مقابل، بخش بزرگتر با تعداد دندانه های بیشتر در جعبه دنده قرار گیرد.

چرخ دنده کاهنده نوعی پیکربندی است که توسط آن می توان سرعت ورودی را برای سرعت خروجی کمتر، با گشتاور خروجی یکسان یا بیشتر، کاهش داد. مجموعه ی گیربکس کاهنده شامل مجموعه ای از چرخ دنده های متحرک همراه با چرخ بندی است. حرکت ورودیِ ناشی از عملکرد چرخ با سرعت بالا به مجموعه ی چرخ دنده ها منتقل می شود که در آن گشتاور یا حرکت تغییر می کند. تعداد دنده های مورد استفاده در گیربکس کاهنده، متناسب با سرعت خروجی مورد نیاز است.

طراحی گیربکس صنعتی شرکت رها گیربکس، برای طراحی گیربکس های کاهنده با اندازه های ایده آل از مهندسان ماهر و باتجربه استفاده می کند. با مراجعه به سایت این شرکت، از انواع گیربکس های کاهنده دیدن فرمایید.

نسبت دندانه ها در گیربکس کاهنده

عملکرد معکوس گیربکس کاهنده چیست؟

در حالی که در بسیاری از موارد، گیربکس کاهنده باعث کاهش سرعت و افزایش گشتاور می شود، در سایر کاربردها کاهش دنده، برای افزایش سرعت و کاهش گشتاور نیز به کار گرفته می شود. به طور مثال، ژنراتورها در توربین‌ های بادی از کاهش دنده، برای تبدیل سرعت پره‌های توربین نسبتاً آهسته به سرعت زیادی که قادر به تولید برق باشد، استفاده می‌ کنند. برای این منظور، از یک جعبه دنده کاهنده استفاده می شود که باید برای افزایش سرعت، به صورت عکس مونتاژ شود.

برای ایجاد یک گیربکس کاهنده، از اشکال کاهنده بسیاری مانند گیربکس های شفت موازی، زاویه راست، و گیربکس های حلزونی استفاده می شود. در یک گیربکس کاهنده شفت موازی، از یک چرخ دنده پینیون با تعداد خاصی از دندانه های مش و یک چرخ دنده دیگر با تعداد دندانه های بیشتر استفاده می شود.

انواع گیربکس کاهنده چیست؟

دو دسته بندی اصلی که می توان برای این نوع گیربکس ها در نظر گرفت، گیربکس کاهنده تک و گیربکس کاهنده دوگانه است. گیربکس کاهنده تک، فقط شامل یک جفت چرخ دنده است. این گیربکس کاهنده شامل پورت هایی است که شفت موتور و شفت پروانه از طریق آن وارد مجموعه می شوند. یک چرخ دنده کوچک که به عنوان پینیون تعریف می شود، توسط شفت موتور ورودی شروع به کار می کند. پینیون، مستقیماً یک چرخ دنده متصل به شفت پروانه را حرکت می دهد. سرعت، با متناسب کردن نسبت تنظیم سرعت به قطر دنده و پینیون تنظیم می شود. به طور کلی، آرایش تک دنده شامل چرخ دنده ای دو برابر اندازه پینیون است. مشاهده انواع reduction gearbox در این صفحه.

گیربکس کاهنده دوگانه، معمولاً در مواردی که شامل سرعت های بسیار بالا هستند، استفاده می شود. در این مجموعه، پینیون با استفاده از یک کوپلینگ انعطاف پذیر بر روی شفت ورودی نصب می شود. پینیون به یک بخش میانی که به عنوان اولین دنده کاهنده تعریف شده است، وصل می شود. سپس اولین دنده کاهنده با استفاده از یک محور دیگر به یک پینیون با سرعت کم متصل می شود. این پینیون به بخش کاهنده دوم متصل می شود. در نهایت، بخش کاهنده دوم مستقیماً به محور پروانه متصل است. چنین مونتاژی کاهش سرعت را به نسبت 20:1 تسهیل می کند.

گیربکس کاهنده مغناطیسی

کاهنده‌های دنده مغناطیسی یا گیربکس ‌های کاهنده مغناطیسی، می ‌توانند جایگزین خوبی برای کاهنده‌های دنده معمولی شوند. این نوع جعبه دنده ها، با اعمال جاذبه مغناطیسی به جای لمس فیزیکی بین اجزای متحرک، گشتاور و کنترل سرعت را تضمین می کنند. تا به امروز، ترتیبات پیچیده، گشتاور کم و وزن زیاد، استفاده از نوع مغناطیسی را کم کرده است.اما با این حال، چرخ دنده های مغناطیسی نیاز به روغن کاری را حذف کرده و در نتیجه قیمت تعمیر و نگهداری را کاهش می دهند. عدم نیاز به روانکاری همچنین به این معنی است که دستگاه ها می توانند در دماهای شدید (در حال حاضر از منفی 200 درجه سانتیگراد تا 350 درجه سانتیگراد استفاده می شوند) کار کنند.

این مزایا، به ویژه برای مواردی که هزینه ‌های تعمیر و نگهداری بالا دارند یا برای کسانی که در شرایط مخصوص مانند ماهواره‌ها و سایر ابزارهای هوافضا کار می‌کنند، قابل توجه است. در کنار خوردگی و استفاده، سایش یکی از سه عامل اصلی محدود کننده عمر و عملکرد قطعات مکانیکی و تجهیزات فنی است. با گیربکس کاهنده مغناطیسی، عدم وجود اصطکاک، نه تنها فرسودگی دستگاه را از بین می برد، بلکه تأثیر قابل توجهی بر عمر مفید جعبه دنده دارد.

در صورت خرابی این نوع گیربکس ها، شرکت رها گیربکس کار تعمیر گیربکس صنعتی را به صورت تخصصی برای شما مشتریان گرامی انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *