گیربکس صنعتی روسی چیست؟ گیربکس قورباغه ای روسی

گیربکس روسی

گیربکس صنعتی روسی هلیکال سری PM که در ایران به گیربکس های صنعتی روسی نیز شهرت دارد سال های پی در پی است که در صنعت ایران جایگاه خاصی دارد. این جعبه دنده های صنعتی انواع دو محور، سه محور و چهار محور دارند. همچنین سایز های بزرگ این گیربکس جایگاه بسیار ویژه ای در صنایع گوناگون دارد. توان ورودی بالا، ظرفیت گشتاوری زیاد و تنوع در نسبت تبدیل از ویژگی های با اهمیت این نوع گیربکس می باشد. برای آشنایی و خرید گیربکس هلیکال به صفحه آن مراجعه کنید.

ما در این مقاله علمی در مورد گیربکس صنعتی قورباغه ای روسی صبح خواهیم کرد. همچنین مشخصات فنی جعبه دنده روسی را توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید بدانید که کاربرد گیربکس روسی چیست؟ مزایای استفاده از جعبه دنده روسی چیست؟ با رها گیربکس همراه باشید.

گیربکس صنعتی روسی چیست؟

گیربکس های صنعتی روسی دارای چند محور از گیربکس های پرقدرت با گشتاور بالا می باشند. این گیربکس ها با توجه به نوع ساخت و آرایش چرخدنده ها نیروی وارده شده از الکتروموتور را به بیشترین گشتاور خروجی تبدیل می کنند. در این مدل از جعبه دنده ها از دنده جناغی استفاده می شود که باعث می شود آلودگی صوتی کمتری تولید کند. همچنین درگیری چرخ دنده های آن به صورت اریب است که باعث میشود عمر چرخ دنده ها افزایش پیدا کند و فشار بیشتری را نیز تحمل کند. محل ورود این محصول به ایران از سمت جلفا است برای همین به آن گیربکس صنعتی جلفا هم میگویند.

این جعبه دنده ها اگر کیفیت بالایی داشته باشند میتوانند به صورت دست دوم نیز وارد شده و مورد استفاده قرار بگیرند. لازم به توضیح است گیربکس سفارشی تولید شده در ایران به مراتب از کیفیت بیشتری برخوردار است و گیربکس های روسی اصلا قابل رقابت با گیربکس های ایرانی تولید شده توسط متخصصین داخلی نیست.

انواع گیربکس روسی چیست؟

جعبه دنده های روسی را بر اساس فرم به دو دسته قورباغه ای و کتابی تقسیم بندی میکنند.

گیربکس قورباغه ای

گیربکس صنعتی قورباغه ای روسی چیست؟

گیربکس صنعتی قورباغه ای طرح روسی، گیربکس صنعتی چند محوره می باشد که با تبدیل توان ورودی به گشتاور خروجی سبب انتقال نیرو می شود. این گیربکس مانند سایر گیربکس های صنعتی در تیپ های مختلف از کوچکترین سایز تیپ 250 تا تیپ 850 برای استفاده در صنایع مختلف و بسته به نیاز گشتاور خروجی مورد احتیاج کاربر مورد استفاده قرار می گیرد.

گیربکس صنعتی روسی را با نام Pm می شناسند که در تیپ های PM250 و PM350 و PM400 و PM500 و PM650 و PM850 در بازار عرضه می شوند. این تیپ گیربکس ها با نسبت تبدیل های 10 تا بیش از 100 بسته به سفارش مشتری قابل عرضه هستند.

 مجموعه رها گیربکس با  بهره مندی از دانش فنی و نیروی کارآمد کار طراحی و ساخت انواع گیربکس را به صورت کامل انجام می دهد و می تواند بنا به درخواست خریدار حالت های مختلفی را برای خروجی گیربکس در نظر بگیرد، مانند ورودی و خروجی گیربکس در یک طرف گیربکس، ورودی و خروجی در دو طرف گیربکس (خروجی گیربکس به صورت Z) و قابلیت تعویض جای ورودی و خروجی گیربکس. برای آشنایی با انواع بیرینگ و اینکه بدانید بیرینگ چیست؟ به صفحه آن مراجعه کنید.

گیربکس روسی کتابی

گیربکس کتابی دارای چند محور است که در داخل فرآوری می شود. با توجه به کیفیت بالا و کاربرد فراوان در صنایع مختلف استفاده میگردد. ظاهر گیربکس روسی مکعبی، به صورت مکعب می باشد. و سایر مشخصات فنی آن مانند گیربکس قورباغه ای می ماند.

انواع گیربکس کتابی

  • تیپ ۱۰۰
  • مدل ۱۲۵
  • تیپ ۱۶۰
  • مدل ۲۰۰
  • تیپ ۲۵۰
  • مدل ۳۱۵
  • تیپ ۳۵۵
  • مدل ۴۰۰
  • تیپ ۴۵۰

مشخصات فنی جعبه دنده روسی چیست؟

مشخصات فنی جعبه دنده روسی را در زیر برای شما به صورت جدول تهیه کرده ایم.

نوع گیربکسPM
فاصله مرکز500
دامنه نسبت 8 تا 48
بار شعاعی بر روی محور خروجی17500
حداکثر دمای گیربکس80
حداکثر گشتاور خروجی 5540 نیوتن متر
بازده 97%
وزن 390kg
حجم روغن23 لیتر
بار های متناوبمتغیر یا ثابت
نوع باربار های یک طرفه یا برگشت پذیر
جهت چرخش محور در هر دو جهت
حداکثر گرد و غبار 10 میلی گرم در متر مکعب
حداکثر دمای محیط 50 درجه سانتی گراد

کاربرد گیربکس روسی چیست؟

مزایای جعبه دنده صنعتی روسی چیست؟

اولین مزیت جعبه دنده روسی استفاده از چرخ دنده جناغی در آن است. این چرخ دنده باعث میشود تحمل گشتاور بالا برود و حجم و فضای اشغال شده در آن کاهش پیدا کند. استفاده از چرخ دنده جناغی در گیربکس سبب صفر شدن نیروی محوری شده که انتخاب بیرینگ مورد نیاز را راحت ترک رده و همچنین باعث کاهش قیمت ساخت میگردد. برای جلوگیری از خطای عملکرد، از رولبرینگ استفاده شده است.   برای مشاهده قیمت گیربکس خورشیدی بر روی لینک کلیک کیند.

میتوان از گیربکس صنعتی روسی به جای industrial gearbox حلزونی استفاده کرد. دلیل آن نیز این مساله است که گیربکس حلزونی قیمت بالایی دارد و همچنین عمر کوتاه .

گیربکس قورباغه ای یا 4 محور

 برتری های جعبه دنده روسی

  • قیمت خوب گیربکس با توجه تولید داخلی آن
  • قابلیت تحمل گشتاور بالا
  • راه اندازی نرم
  • برگشت پذیری پایین در نسبت تبدیل بالای 40
  • تعمیرات و نگهداری آسان
  • در دسترس بودن چرخ دنده و قطعات یدکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *