گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی چیست؟

گیربکس آویز

گیربکس های آویز مانند گیربکس هلیکال ساختار چرخ دنده هایی با امتداد پروفیل مورب نسبت به امتداد شفت دارند. تفاوت گیربکس شافت موازی با هلیکال در چیست؟ در این است که ساختاری چند محوری به صورت موازی دارند. این نوع از جعبه دنده ها چون حجم بالایی از روغن را در خود جای میدهند از نظر ظرفیت حرارتی توانایی تحمل حرارت بالا را دارند. این ویژگی باعث میشود عمر جعبه دنده افزایش پیدا کند و خرابی آن کم شود.. 

گیربکس آویز معمولا برای وینچ سقفی یا جرثقیل سقف به کار برده میشود. مثلا در جرثقیل سقفی از گیربکس پارالل یا گیربکس هلیکال موازی استفاده می شود.گیربکس شافت موازی کاربرد زیادی در صنعت دارد. معمولا از این جعبه دنده زمانی استفاده تعمیر گیربکس میشود که از نظر فضا محدودیت داشته باشیم. هر جعبه دنده ای این قابلیت را دارد که در سرعت های مختلف دستگاه مورد نظر را کنترل کند. دستگاه ها برای حرکت خود به یک تولید کننده و انتقال دهنده نیرو نیازمند هستند. موتور دستگاه، تولید کننده نیرو و گیربکس دستگاه، انتقال دهنده نیرو می باشد. برای خرید گیربکس صنعتی آویز به بهترین نحو توسط متخصصان ما می توانید با رها گیربکس در ارتباط باشید.

گیربکس آویز چیست؟

گیربکس آویز نوعی از گیربکس صنعتی است که ساختاری شبیه به گیربکس هلیکال دارد. فرق آن این است که دراین  گیربکس شافت خروجی با شافت ورودی موازی است. گیربکس شافت موازی بر اساس نوع طراحی در قسمت انتهایی شافت خروجی برای کار در میکسر ها مناسب است. این گیربکس ها به دلیل ویژگی چند محوره بودن توانایی ایجاد نسبت های تبدیل بالایی را دارند که سبب میشود گشتاورهای بالایی را داشته باشند.

در مواردی که نیاز به گشتاور های بالا و کارکرد به صورت دائم کار می باشد، مانند دستگاه های میکسر و یا سیستم های محرک خطی در جرثقیل های سقفی استفاده از گیربکس شافت موازی بسیار مناسب است. برای آشنایی با گیربکس جرثقیل کلیک کنید.

مشخصات فنی گیربکس آویز چیست؟

دامنه گشتاور گیربکس آویز حدود 80 تا 18000 نیوتن متر است.که این ویژگی گیربکس آویز موجب در بر گرفتن طیف زیادی از کاربرد ها در صنعت شده است.

قالب این جعبه دنده شامل یک دنده فولادی در ورودی می باشد که با الکترو انتقال موتور یا منبع تامین نیروی محرکه لینک شده است و نیرو را به دنده بعدی که دنده بشقابی بزرگ می باشد انتقال می دهد..

اگر بخواهیم سرعت گیربکس بالاتر از 40 دور در دقیقه باشد، دنده چهارم گیربکس آویز که متصل به محور خروجی گیربکس آویز است، درگیر می شود. در زمانی که به دورهای کمتر از 40 دور در دقیقه احتیاج است دو دنده دیگر هم در گیربکس جهت کاهش دور و افزایش نسبت تبدیل دنده ها اضافه می شود و مجموع دنده ها را به شش دنده در داخل گیربکس می رساند. برای تعمیر گیربکس صنعتی آویز همراه نازلترین قیمت به رها گیربکس مراجعه کنید. همچنین برای آشنایی با موتور سه فاز میتوانید به صفحه آن رجوع کنید.

گیربکس آویز

ویژگی‌ها و مزایای گیربکس آویز چیست؟

  • استهلاک پایین
  • ظرفیت حرارتی بالا
  • راندمان و عمر بسیار بالا
  • آلودگی صوتی و لرزش کم
  • قابلیت نصب در فضای کوچک
  • توانایی متناسب مطابق با خواسته
  • متناسب بودن قیمت نسبت به عملکرد آن
  • گیربکس آویز یا شافت موازی به دلیل قالب خاص خود از مزایای زیادی مانند راندمان بالا، قابلیت نصب در جهات مختلف، عمر بالا و … برخوردار است.
  • چرخ‌ دنده‌ های گیربکس آویز شبیه چرخ دنده های  گیربکس هلیکال می‌باشد به همین جهت در صنایع مختلفی چون فولاد، پلاستیک، بتن، بسته‌بندی، نساجی و … کاربرد زیادی  دارد.
  • گیربکس شافت موازی مانند گیربکس هلیکال از تعدادی دنده مورب شکل ساخته شده است اما به دلیل موازی بودن محورهای انتقال قدرت امکان انتقال گشتاور بالا رو فراهم می‌ سازد،همچنین ساختار مورب شکل چرخ‌ دنده‌ ها سبب می‌شود تا تعداد دنده‌ های درگیر در یکدیگر نسبت به چرخ‌ دنده ساده افزایش یابد همین امر موجب افزایش راندمان گیربکس آویز( گیربکس شافت موازی ) می‌شود. برای مشاهده قیمت گیربکس خورشیدی بر روی لینک کلیک کیند.
  • از ویژگی های بارز و منحصر به فرد گیربکس آویز قدرت نصب آن در هشت حالت  گوناگون باشد که نصب آن را در بسیاری از کاربردها با آسانی فراوان همراه کرده است. این نوع از گیربکس در انواع فلنچ دار ، پایه دار و شافت دار تولید و عرضه می شوند. وجود حجم بالای روغن در این نوع گیربکس سبب خنک سازی مناسب و در نتیجه کاهش استهلاک می شود از دیگر ویژگی های گیربکس آویز می توان به استحکام و مقاومت بالا ، وجود دامنه ی وسیع نسبت های تبدیل ، قدرت بالا و …..اشاره کرد.

نحوه نصب گیربکس آویز چگونه است؟

نحوه نصب گیربکس آویز به روش‌های مختلفی مانند فلانچ ورودی، پایه و رابط به الکتروموتور متصل میباشد.

شافت خروجی این تیپ گیربکس نیز ( Parallel shaft gearbox ) در دو نوع هالو شافت و سالید شافت در دسترس است، که در هر دو طرف گیربکس ویژگی  اتصال مصرف کننده وجود دارد در برخی از کاربرد های نیاز است تا گیربکس ترمز دار باشد که کارخانه‌ های مختلف روی خود گیربکس به‌ صورت سفارشی تولید می‌کنند.

انواع گیربکس شافت موازی یا آویزی

بر اساس شافت خروجی و نوع اتصال،  این گیربکس  به انواع زیر تقسیم می شود:

براساس شافت خروجی

  1. شافت تو پر (Mounting Shaft)
  2. هالو شافت (HOLLOW Shaft)
  3. شرینک دیسک (Shirink disk)
  4. هالو شافت هزار خاری با استاندارد DIN 5480 (splined hollow shaft DIN 5480)
  5. هالو شافت همراه TorqLOC

براساس نوع اتصال

  1. پایه دار
  2. فلنج B5
  3. نیم فلنج B14
گیربکس آویز

کاربرد گیربکس آویز چیست؟

این مدل از گیربکس ها با توجه به اینکه ویژگی هایی که دارا می باشند در صنایع و سیستم های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این مکان ها عبارت‌اند از:

  • صنایع سیمان و فولاد
  • تولید کاشی و سرامیک
  • گاز و پتروشیمی
  • صنایع نظامی
  • صنایع نیروگاهی
  • سیستم های تصفیه خانه های فاضلاب

متخصصین رهاگیربکس انواع گیربکس هی صنعتی مورد نیاز بازار ایران را به صورت سفارشی تولید میکند. از جمله گیربکس دستگاه بستنی ساز صنعتی که میتوانید در صورت نیاز با مجموعه تماس گرفته و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *